![]() |
|
|
Bruker 150 mill. på oppgradering Av Redaksjonen, 03.05.17 Fylkeskommunen bruker 150 millioner kroner på Åssiden videregående skole gjennom å totalrehabilitere to skolebygg for blant annet elektrofag.
- Dette er et voldsomt løft både for faget og bransjen vi skal rekruttere elevene ut i, sier rektor Ann-Mari Henriksen.
Buskerud fylkeskommune bruker totalt 150 millioner kroner på å totalrenovere to bygg (B og E) på Åssiden videregående skole i Drammen. Bygningene har vært i dårlig stand og tirsdag 2. mai kunne en stolt rektor Ann Mari Henriksen vise frem hvordan det ene bygget - bygg B på 2.440 kvm. - avdeling for elektrofag - vil bli. Avdeling for elektrofag har dette skoleåret undervisning fordelt over flere bygg på Åssiden på grunn av rehabiliteringen av skolebygget. De 200 elektrofagelevene samles nå i et moderne bygg. - Klasserommene er blitt veldig fine og moderne, og innelufta blir bedre med de nye ventilasjonsanleggene, sier Trym Strøm Andersen (17). - Vi har vært spredt i forskjellige bygg, og jeg tror det blir et bedre fellesskap nå som alle elektrofagelevene kommer sammen, sier han. Rektoren sier de får nye klasserom og sosiale soner og at de nye byggene nå tilpasser dagens krav med gode romløsninger, noe som også gir økt fleksibilitet i undervisningen. - Elektrobransjen og skolen er takknemlige for at mer enn 60 millioner og to års arbeid har gitt et fantastisk utgangspunkt for opplæring i fagene, sier hun. - Elektrofag er det best søkte yrkesfaglige utdanningsprogrammet, poengterer Henriksen. Det andre bygget - bygg E på 4.184 kvm. omfatter utdanningsprogram teknikk og industriell produksjon, Opus sertifiseringsverksted og arealer for automatisering. Totalt har politikerne i fylkeskommunen satt av 150 millioner kroner til renovering av de to byggene på Åssiden videregående skole. Nå skal undervisningslokalene fylles opp med møbler og skoleutstyr, slik at de er klare til skolestart til høsten. ![]() Slik ser de nye lokalene ut etter rehabiliteringen. Praktiske fag får dermed et stort løft. « Tilbake |
![]() |
MENINGSMÅLING ![]()
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|