![]() |
|
|
Vant hyttekonkurranse - fikk verktøy og kake Av Roy Hansen, 21.11.17 Fem skoler har denne våren og sommeren knivet om å bygge den beste plankehytta. I dag fikk de resultatet. 20 elever på 7. trinnet ved Ormåsen skole gikk nemlig av med seieren.
De var spente, men noen hadde en viss peiling på hva som skulle skje. De hadde nemlig ikke hørt noe resultat av konkurransen de var med på i mai og juni da det sto om å bygge den beste plankehytta mellom fem skoler i Buskerud.
Men for de fleste av de 20 elevene var det en stor overraskelse da lærere og rektor troppet opp i klasserommet sammen med en mann fra Skogselskapet. Med seg hadde de en kake, en stor boks med verktøy og et par journalister fra lokale aviser. Totalt er det 39 skoler som har vært med på denne konkurransen i år. Poenget er ifølge Karl Henrik Skinstad Berke å få større oppmerksomhet rundt trearbeider i skolen og bedre sløydundervisning. Skogselskapet i Buskerud stilte opp med planker og redskap slik at ungene i 7. klasse på Ormåsen kunne bygge en stor hytte i skogen like ved skolen. Og hytta ble så fin at den altså gikk av med seieren. ![]() Alle elevene i 7. klasse og lærere som har vært med på dette store byggeprosjektet. Hytta er blitt et populært samlingssted både i og utenfor skoletiden. Premien var en stor kasse med nye sager, hammere og tommestokker slik at de kan bygge videre på hytta om det skulle være aktuelt. For hytta er blitt et populært møtested både under og etter skoletiden. Dessverre har den også blitt utsatt for hærverk, men dette er nå fikset opp igjen, og elevene har fått et godt eierskap til «skaperverket» sitt. Elevene måtte selv tegne og beskrive hytta før de bygde den og det var en intern konkurranse i klassen om det beste forslaget. Etter byggingen skulle det hele dokumenteres og sendes inn til Skogselskapet for bedømming. ![]() Rektor Mette Marthinsen spanderte kake på hele klassen som takk for solid innsats og seieren i plankehyttekonkurransen. Her får Damien Grasbekk (t.v.) og Martin Bergane hvert sitt kakestykke. « Tilbake |
![]() |
MENINGSMÅLING ![]()
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|