![]() |
|
|
Bedrifter kan nå levere salgsmelding på nett Av Redaksjonen, 11.10.16 Nå kan også bedrifter og organisasjoner levere salgsmelding via Statens Vegvesens nettsider. I fjor ble det åpnet for at privatpersoner kunne sende slike meldinger, og det ble en stor suksess.
Statens Vegvesen lanserte i fjor nettsuksessen salgsmelding på nett - og over 100.000 salgsmeldinger har nå gått digitalt via vegvesen.no/dinside. Hittil har nettjenesten bare vært åpen for privatpersoner, men nå kan den også brukes av bedrifter og organisasjoner.
- Vi er opptatt av at det skal være enkelt og trygt å selge biler og andre kjøretøy. Vi håper mange bedrifter vil ta den i bruk, sier avdelingsdirektør Espen Andersson i Statens Vegvesen. Viktig med riktige roller i Altinn Hvem som kan bruke tjenesten i hver enkelt bedrift bestemmes av tilganger gitt i Altinn. - Det er viktig at bedriftene sørger for at tilgangene er riktig slik at de som skal ha tilgang til å kjøpe og selge kjøretøy, har det, sier Andersson. – Når dette er i orden, kan de enkelt levere salgsmeldingen på nett og slippe å dra på trafikkstasjonen slik som i dag. Bedriftene får også en full oversikt over kjøretøyene de eier og har mulighet til å melde tap av vognkort. Nytt design Samtidig med at tjenesten ble åpnet for bedrifter, fikk også hele vegvesen.no/dinside nytt og mer brukervennlig design. I tillegg til å få oversikt over kjøretøyene dine, gir tjenesten deg også oversikt over hvilke førerettigheter du har. Din side for bedrifter: • Gå inn på vegvesen.no/dinside og logg inn via ID-porten (f.eks. BankID eller MinID). • Etter å ha logget inn kan du velge å representere deg selv som privatperson eller bedriften. • For å få tilgang til å representere bedriften, må du ha fått tildelt rollen «Samferdsel» eller tilgang til enkelttjenesten «Dine kjøretøy» i Altinn. Les mer om roller og rettigheter hos Altinn. « Tilbake |
![]() |
MENINGSMÅLING ![]()
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|