![]() |
|
|
Mange innspill til Buskeruds kollektivtransportplan Av Redaksjonen, 24.05.12 Kollektivtransportplanen for Buskerud viser løsninger som er fremtidsrettet. Det har kommet inn 27 uttalelser til planen som har vært ute på offentlig høring i perioden 2. desember 2011 - 1. mai i år. Både Øvre og Nedre Eiker har kommet med en rekke innspill i høringsrunden.
Planens innhold, innretning og forslag får mye støtte i høringsuttalelsene. Videre er det fremsatt en del konkrete forslag til forbedringer som det er naturlig å følge opp i handlingsprogrammet.
Politikerne i hovedutvalget for samferdselssektoren behandler saken tirsdag 29. mai. Bidrar til utvikling Buskerud fylkeskommunen har som mål at Buskerud skal være et attraktivt sted for bosetting og arbeid, og at befolkningen skal gis et best mulig tjenestetilbud. I denne sammenheng er kollektivtransport viktig. Kollektivtransporttilbudet er en viktig faktor for å dekke innbyggernes transportbehov, og bidrar således til Buskerudsamfunnets utvikling og verdiskapning. Hensikten med kollektivtransportplanen er å gi et faglig grunnlag for å kunne ta politiske valg for fremtidsutviklingen for kollektivtransporten i Buskerud. 40.000 nye innbyggere De neste 20 årene er det ventet at mer enn 40.000 nye innbyggere vil bosette seg i området mellom Kongsberg - Lier (Buskerudbyen). Det vil føre til økt trafikk og veikapasiteten i byområdene er allerede i dag i ferd med å bli sprengt. Det må derfor tas valg for hvordan man ønsker å løse disse transportutfordringene. Kollektivtransportplanen følger Buskerudbyens målsetting om at vekst i transport skal tas ved kollektivtransport, sykkel og gange. Denne målsettingen vil måtte medføre store endringer både for samfunnet og for oss som trafikanter i byområdene. Kollektivtransportplan Buskerud - Oppsummering av høringsuttalelser: http://www.bfk.no/getfile.aspx/document/epcx_id/1320/epdd_id/5680 « Tilbake |
![]() |
MENINGSMÅLING ![]()
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|