![]() |
|
|
Innførte kundeparkering på «stjålne P-plasser» Av Roy Hansen, 14.06.18 (Oppdatert kl. 12.55 15.06.18) Kiwi i Hokksund har innført kundeparkering på plassen utenfor butikken sin i Hokksund. Problemet er bare at flere av plassene de har merket opp, ikke tilhører dem, men Kremmerhuset. Kunder her har fått bøter av Security Park. Se Kiwis svar i bunnen av saken.
De som driver innen helse og skjønnhet på Kremmerhuset i Hokksund fortviler. Flere av kundene deres har blitt regelrett forbannet etter at de har fått bot fra Security Park. Det har skjedd etter at Kiwi Hokksund denne uken innførte kundeparkering foran butikken sin og en streng håndheving av bestemmelsene umiddelbart.
- Problemet er bare at Kiwi har tatt ned skiltet vårt med reservert parkering foran Kremmerhuset. Her har vi hatt P-plasser i alle år. Nå har Kiwi merket opp plassene på nytt, men de ante kanskje at de hadde gått over streken her for merkingen ble bare utført delvis. Det er liten trøst for dem som allerede har fått bot på 300 kroner for ikke å ha gått inn i butikken til Kiwi når de parkerte på disse plassene. ![]() Her har Kiwi fjernet skiltet som hang på veggen og tatt seg til rette ved å merke opp plasser som er reservert for Kremmerhuset. Kunder til Kremmerhuset har fått bøter her. Skremmer kunder Fysioterapeut Toril Bottegård og de andre som driver i Kremmerhuset, frykter nå at dette skal skremme vekk kundene deres og gjøre det enda mer vanskelig å få satt fra seg bilen mens de er til behandling. Mange kunder av dem er også kunder av Kiwi og det har ikke manglet på reaksjoner. I tillegg reagerer de på at det er blitt parkering forbudt utenom åpningstidene til butikken. De lurer på hva som skjer neste gang det er store arrangement og ikke minst på 17. mai. - Skal vi ikke kunne bruke disse plassene da uten å risikere bot slik det var i Drammen for noen år siden, sier Toril og minner om at det ble et helsikes bråk der. Hun tror Kiwi vil tape på denne politikken og ikke minst på at de har tatt seg til rette på deres plasser og fjernet deres skilt selv om det ikke innrømmes av Kiwi. ![]() Skiltforvirring til de grader. Kiwi med sitt og tannhelsetjenesten med sitt. Ingen tvil om at folk blir forvirret når ikke engang parkeringsselskapet ser forskjell. Kremmerhusets plasser Frank-Einar Abelsen i Partum Eiendom som nå eier Kremmerhuset, bekrefter overfor Eikernytt.no at de eier de nevnte plassene som Kiwi nå har «annektert». - Vi er varslet om saken fra våre leietakere og reagerer sterkt på at Kiwi ikke har informert oss om innføringen av denne kundeparkeringen. De kunne i det minste informert oss, men nå skyver de problemet med langtidsparkerte biler over til de få plassene vi har, sier han. At det er fjernet skilt og merket opp på deres eiendom, er også noe han setter veldig lite pris på. Abelsen har forsøkt å få tak i ledelsen for Kiwi Hokksund, men ikke lykkes så langt. ![]() Dette er ett av to skilt som Kiwi har satt opp i begynnelsen av uka og som Security Park allerede håndhever med en betjent som sitter i en bil og passer på at alle som parkerer går inn i Kiwi-butikken. Hvis ikke kommer boten med en gang. Henviser til sjefen Daglig leder ved Kiwi Hokksund, Espen Henning Pedersen, ønsker ikke å uttale seg om saken overfor Eikernytt.no. Han henviser til distriktssjefen i Kiwi, Bente Lyngås. Men hun er på kurs i Danmark og ikke å få tak i. Vi får heller ikke opplyst noe mobilnummer slik at det er mulig å snakke med vedkommende. Vår henvendelse til Kiwi sentralt har heller ikke ført fram. ![]() Denne bilisten fikk bot da han ikke gikk rett inn i Kiwi-butikken. 300 kroner var gebyret her. Tilbakeviser kritikk - Vi kjenner oss ikke igjen i beskrivelsene i denne artikkelen. Kiwi har ikke fjernet noe skilt. Sammen med gårdeier har vi gått gjennom parkeringsplassen og merket opp de plassene som tilhører KIWI, sier distriktssjef Bente Lyngaas. I en melding fra kommunikasjonssjef Kristine Aakvaag Arvin skriver Kiwi: I dag har jeg vært i møte med vår gårdeier, samt gårdeier på nabotomta. Vi hadde en god og konstruktiv dialog. Gårdeierne går nå gjennom plassen sammen for å komme til enighet om hvilke plasser som hører til hvem, samt hvordan disse skal reguleres. Det er enighet om at regulering er en god ordning. Det er til det beste for kundene, slik at man kan ta en rask handel med tilgjengelig parkeringsplass. « Tilbake |
![]() |
MENINGSMÅLING ![]()
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|