![]() |
|
|
Stenger jernbanen denne helgen for vedlikehold Av Redaksjonen, 23.04.15 Helga 25. - 27. april jobber Jernbaneverket på Drammens- og Sørlandsbanen mellom Asker og Mjøndalen. Arbeidene skal pågå i 49 timer. Det betyr buss for tog på en rekke strekninger.
Banen blir stengt mellom Asker og Mjøndalen fra lørdag 25. april klokka 02.15. Togtrafikken gjenopptas fra og med første tog mandag morgen den 27. april. Mens banen er stengt blir togtrafikken erstattet med busser på ulike strekninger. Les mer om hvordan trafikken avvikles på nettsidene til NSB og Flytoget.
- Når vi først stenger for togtrafikk, gjør vi vårt ytterste for å få utnyttet denne perioden best mulig, sier Bjørn Ståle Varnes, banesjef Jernbaneverket. Drammenbanen I Lieråsen tunnel skal det utføres fjellsikringsarbeider inne i tunnelen. På Brakerøya stasjon skal deler av det elektriske anlegget bygges om og oppgraderes. I togsporet på Brakerøya skal det byttes sentrale deler i to sporveksler, samt utføres bytte av isolerte skjøter. - Det er viktig at de isolerte skjøtene er godt vedlikeholdt. Feil ved disse kan føre til signalproblemer og dermed forstyrrelser i togtrafikken, sier Varnes. Det skal også byttes en glideskjøt på den gamle jernbanebrua mellom Brakerøya og Drammen. - Glideskjøten sørger for å holde togsporet stabilt ved bevegelser i brukonstruksjonen, som følge av temperaturforandringer. Arbeidet vi gjør denne helgen er et svært viktig ledd for en sikker og punktlig jernbane, understreker banesjefen. Sørlandsbanen På Gulskogen stasjon skal det kjøres pakkmaskin for justering av spor og sporveksler. Samtidig skal det utføres forberedende grunnarbeider i forbindelse med nytt veisikringsanlegg på Kleggen planovergang, samt kontrollarbeid av kontaktledningsanlegget mellom Gulskogen og Mjøndalen. Det skal også gjøres planlagte arbeider på Bergensbanen kommende helg. Banen vil være stengt helt eller delvis. « Tilbake |
![]() |
MENINGSMÅLING ![]()
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|