![]() |
|
|
Shoot the Breeze henger seg på Facebook-bølgen Av Redaksjonen, 31.03.07 I en tid hvor internett kan sies å være et usignet bands beste venn, blir det stadig viktigere for band å henge med på internetttrender for å komme i kontakt med potensielle fans. Eiker-bandet Shoot the Breeze er intet unntak, og nå er det mulig å holde seg oppdatert gjennom Facebook.com, det mest populære nettstedet for vennechat og nettverking for tiden.
Mens de store plateselskapene syter over at internett tar fra dem levebrødet, kan det være lurt for de litt ukjente bandene å bruke nettet mer kreativt. Nettet gjør det i større grad mulig å holde seg oppdatert på hva som skjer på den såkalte «undergrunnsscenen», og det er nå mye lettere å oppdage nye og spennende band.
I tillegg til hjemmesiden www.shootthebreeze.no og en - for band - nærmest obligatorisk MySpace profil, bruker nå Shoot the Breeze, det populære nettestedet Facebook.com for å knytte nærmere bånd til fans og venner av bandet. Gjennom gruppen «Venner av Shoot the Breeze» er det mulig å holde seg oppdatert om hva som skjer med bandet, chatte med bandmedlemmene, se og laste opp bilder av bandet og se linker som er relevante for bandet. Det er lett å komme med kommentarer og spørsmål, og for bandet vil Facebook gjøre det lettere å gi fansen svar på akkurat det de lurer på, samtidig som det også vil bli lettere å få tak i mer generell informasjon. Gutta i Shoot the Breeze lover at de vil bruke nettet aktivt, og at folk kan få svar på det meste av det de lurer på gjennom nettgruppen. «Venner av Shoot the Breeze» er en såkalt åpen gruppe, så alle som vil kan melde seg inn. Bandet oppfordrer alle som er interessert i å holde seg oppdatert om dem og som vil bli bedre kjent med medlemmene om å melde seg inn. Gruppen har allerede på få dager fått nærmere 130 medlemmer, men bandet presiserer at det er plass til mange flere. Sjekk ut www.facebook.com for mer info. « Tilbake |
![]() |
MENINGSMÅLING ![]()
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|