![]() |
|
|
Skoledugnad for gatebarna i Bolivia Av Roy Hansen, 28.09.08 Elever, lærere og ikke minst foreldre har stilt opp i en storstilt dugnad den siste uken. Pengen som er samlet inn skal gå til tre barnehjem i Bolivia og via organisasjonen Alalay. En miljøkveld der elevene fikk vise sine arbeider avsluttet det unike skoleprosjektet. ![]() Rektor Lars Kr. Groven kunne ønske en fullsatt skolegård velkommen til miljøkveld der gatebarna i Bolivia sto i fokus. Alalay er en barnehjemsorganisasjon i Bolivia som jobber for å gi gatebarna i landet en bedre fremtid. Gjennom et unikt samarbeid, der blant annet to av lærerne har vært og besøkt tre av barnehjemmene, skal det samles inn penger til støtte for Alalays virksomhet. - Ettersom det er opprettet en personlig kontakt med administrasjonen i Alalay, føler jeg at vi har god kontroll med de innsamlede midlene, sier rektor Lars Kr. Groven. Han kunne denne uken hilse en fullsatt skolegård velkommen til miljøkveld. For skolens elever var kvelden obligatorisk, og med seg hadde de foreldre og foresatte, søsken, besteforeldre og andre interesserte. Det ble dermed en fullsatt skole der elevene viste hva de hadde laget under prosjektet og der det ble solgt en rekke selvlagede gjenstander til inntekt for barnehjemmene i Bolivia. ![]() Salg av diverse elevarbeider var det blant annet denne gjengen som sto for. De gikk ut av skolen i våres, men stilte opp for «gamleskolen» sin. Fra venstre ser vi Karoline Eide, Henriette Berget, Mari Lie Celius og Hanne Hæg. ![]() Bente Heier (t.v.) lot seg friste i kafeteriaen. Kaffe, kaker og ikke minst vafler gikk unna i stort tempo. ![]() Loppemarkedet var populært og her fikk mange seg noen nye leker og andre gjenstander. ![]() Elever og foreldre får her en orientering i klasserommet om prosjektet og om det som skal skje denne kvelden. ![]() Deler av skolens kor ønsket velkommen med sang i skolegården. « Tilbake |
![]() |
MENINGSMÅLING ![]()
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|