![]() |
|
|
Uholdbare arbeidsmetoder hos Nav Nedre Eiker 18.09.09 Etter innlevering av klage og flere søknader i juli, foreligger det ennå ikke et eneste brev fra NAV Nedre Eiker. De påstår at de har sendt klagen til Nav Forvaltning i Drammen. Normalt sett pleier man å få et skriftlig svar når en leverer noe skriftlig. Nav Nedre Eiker arbeider ikke etter denne metoden viser det seg. Ved fremmøte på Nav, får man beskjed om at det blir lagt igjen beskjed om at saksbehandler skal ringe, men ikke noe skjer. Er det meningen at folk som ikke har noe inntekt skal ta kontakt med Nav gjentatte ganger uten å få tak i en saksbehandler?
Nav lover å ringe tilbake, men hvor lenge skal vi vente på en tilbakemelding? Så lenge at folk til slutt ikke har noen steder å bo? Arbeidsmetodene hos Nav er så firkanta og noe sosialhjelp får en ikke. Man må legge fram dokumentasjon på hva man har brukt penger til. Under normale forhold har folk husleie og strømregning som skal betales. Andre utgifter kommer i tillegg, men det bryr ikke Nav seg om. Tar man opp private lån for å klare seg til Nav får arbeidet seg ned i bunken, får man ikke dekket disse utgiftene. Disse blir ikke sett på som reelle utgifter. Man må prioritere utgiftene, sier Nav. Hvordan skal man prioritere utgifter? Fra eldst til nyest ville jeg tro. Men hos Nav mener de tydelig vis noe annet. Nav må virkelig ta seg sammen og behandle alle folk som medmennesker og ikke som skit. Bostøtte hos kommunen får man heller ikke, da man tjente for mye året før. Er det året før som teller eller er det i nuet? Helt på trynet. Når man søker om noe er det for at man trenger det nå og ikke året før. Neste skritt vil bli TV hvis Nav nå ikke ser å få gjort noe. Når september er slutt er også boligforholdet slutt. Hva gjør Nav da? Kjersti Blyverket « Tilbake |
![]() |
MENINGSMÅLING ![]()
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|