![]() |
|
|
Ingen taxier ville kjøre lamme Anny hjem Av Roy Hansen, 28.06.19 67 år gamle Anny Klovland hadde sammen med sønn og svigerdatter en fin dag på Buskerud Storsenter mandag. Men da de skulle hjem, var det ingen taxier som ville kjøre henne hjem til Solberglia Sykehjem.
- Jeg ble så forbannet at jeg gråt da vi ikke fikk noen taxier som ville kjøre oss den korte turen fra storsenteret til Solberglia, sier Anny Klovland.
Den eller så muntre dama legger ikke mye imellom når hun snakker om Drammen Taxi og Norgestaxi, men sistnevnte ville da i det minste hjelpe dem, ifølge henne selv. Det var svigerdatter Lotte Linge-Klovland som ringte Drammen Taxi for å få kjørt dem hjem etter handleturen. Men der var det ifølge henne ingen hjelp å få. Heller ikke Norgestaxi i Drammen kunne hjelpe, men de satte over til Kongsberg hvor de forsøkte å finne en ledig bil - uten hell. - Vi fikk til svar fra begge sentralene i Drammen at ingen ville kjøre en handicaptaxi for en så kort tur. Det er uhørt, sier Lotte og mannen Alf André. De hadde også med seg datteren på tre år. Måtte hentes i privatbil Stine Bjurstrøm Christiansen var på jobb på Solberglia sykehjem mandag kveld. Først fikk hun en telefon om at reisefølge var ferdig på senteret og at skulle bestille en taxi hjem. Så etter en halvtime kom det nye telefon om at de ikke fikk tak i noen taxi og lurte på om Solberglia kunne bidra. - Jeg måtte nedprioritere andre pasienter her og finne en bil. Det gikk også ut over de andre ansatte på vakt denne kvelden, sier Stine, som fikk låne en større privatbil hvor de fikk løftet lamme Anny inn i forsetet og fikk rullestolen med bak. - Kveldsstellet på sykehjemmet ble brått kaos og det bara «balla på seg», sier Stine. Hun ringte selv til Drammens Taxi og ba dem sende en bil til storsenteret, men fikk samme svar at det ikke var noen sjåfører som ville ha den korte turen. Ble dårlig behandlet Lotte mener hun ble svart både frekt og fikk dårlig behandling av Drammen Taxi. Men det er ikke selskapet uten videre enig i. Etter at avisene begynte å jobbe med denne saken har de sjekket lydloggene og her mener de at mye ikke stemmer. Drammen Taxi ikke enig - Vi er kjent med saken og har noen opplysninger. Operatøren gjorde så godt som han kunne, men vi hadde ingen tilgjengelige biler med rullestolkapasitet i dette området. Bestillingen kom også på et tidspunkt hvor vi hadde mange andre kunder å betjene, sier daglig leder i Drammen Taxi, Odd Ivar Gjersvik. Han sier også at dersom turen hadde vært forhåndsbestilt som slike turer ofte er, ville turen vært plassert på en aktuell bil i god tid før turen skulle effektueres. - Akutte turer som krever rullestolbil, utenfor ordinær arbeidstid, er ofte en stor utfordring. Det gjelder ikke bare i Buskerud, men over hele landet, sier han. - Jeg kan opplyse om at vår operatør på kundesenteret gjorde alt som sto i vår makt for å løse problemet. Og jeg vil tilbakevise at kunden ble behandlet på en uhøflig måte. Vedkommende som ringte hadde derimot en unødig krass tone, sier han. Eikernytt.no har bedt om å høre lydloggen fra samtalen, men her forholder Drammen Taxi seg til reglene innenfor GDPR. Det vil si at det er mulig for oss å overhøre denne dersom alle parter i saken samtykker. Denne logg kan ikke sendes noen steder. ![]() Fortvilet over behandlingen og mangel på transport. Stine B. Christiansen som var på vakt mandag, måtte selv finne en bil som var egnet og hente Anny i rullestol. Sønnen Alf André Linge-Klovland og kona Lotte er forbannet på Annys vegne. « Tilbake |
![]() |
MENINGSMÅLING ![]()
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|