![]() |
|
|
Hjemmetelefonen vil bestå 21.03.13 Mange har kommentert Telenors planer om å legge ned den tradisjonelle hjemmetelefonen, eller fasttelefonen som den ofte kalles. Det har resultert i en del spørsmål. Vår viktigste beskjed til alle som lurer, er: Vær ikke bekymret! Vi kan tilby moderne hjemmetelefon til alle – nå og i framtiden.
Flere kunder har valgt våre mer moderne telefonløsninger – enten mobiltelefon eller bredbåndstelefon – fordi det dekker deres behov best. Likevel er det fortsatt mange som bruker den tradisjonelle hjemmetelefonen. Derfor er det viktig for oss å presisere at selv om vi skifter ut teknologien i bunnen, skal vi fortsatt levere en telefon du kan ha hjemme.
Grunnen til at du på sikt får en annen hjemmetelefon, er at vi må skifte utstyret i sentralene for den tradisjonelle hjemmetelefonen. Utstyret er foreldet, og det produseres ikke nye reservedeler. Utskiftningen av utstyret vil ta flere år, og Telenor vil i god tid informere om hvilke konsekvenser dette får for deg. Ingen vil miste summetonen før ny teknologi er klar til å tas i bruk. Telenor bygger ut mobil- og fibernettet, og vi moderniserer kobbernettet flere steder. Vi vil tilby både telefon- og bredbåndstjeneste på alle disse nettene i all overskuelig framtid. Trygghetsalarm er en viktig tjeneste, som de fleste brukerne i dag har i tilknytning til den tradisjonelle hjemmetelefonen. Det er den enkelte kommune som har ansvar for å tilby trygghetsalarmer til innbyggere som har behov for den. I god tid før vi skifter utstyret bak den tradisjonelle hjemmetelefonen, vil vi imidlertid informere kommunene om alternative løsninger for å tilby trygghetsalarm. Ingen linjer vil bli koblet ned før kommunen har sørget for at brukerne har fått alternativ løsning installert. Vår melding til nordmenn er: Det er ingen grunn til bekymring. Den tradisjonelle hjemmetelefonen vil leve i flere år ennå. Alle som ønsker en moderne hjemmetelefon i framtiden, skal få det. Trygghetsalarmer og andre tjenester vil virke. Men teknologien i bunn blir på sikt en annen enn i dag. Det skal Telenor ordne. Som kunde trenger du ikke bekymre deg. Per Aril Meling Informasjonssjef Telenor Norge « Tilbake |
![]() |
MENINGSMÅLING ![]()
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|