![]() |
|
|
Mjøndøling satser i Drammens-byrå Av Redaksjonen, 02.04.19 Mjøndøling og SEO-ekspert Stian Hansen forlot nylig lederstilling i Oslo for å satse videre i Godt Sagt i Drammen.
SEO er forkortelsen for søkeordoptimalisering. Det handler om å optimalisere nettsidene mot søkemotorene slik at de som søker etter det du tilbyr på nettstedet ditt, finner deg og ditt produkt eller tjeneste. Og akkurat dette er altså 41-åringen fra Nedre Eiker en av landets fremste eksperter på.
– I Godt Sagt er vi nå konkurransedyktige også i forhold til de beste byråene i Oslo, sier Stian Hansen, som gikk fra stillingen som Head of SEO i Synlighet i Oslo til stilling som Head of SEO & Performance Marketing i Godt Sagt AS i Drammen. Hansen har tidligere også jobbet for RED Performance i Oslo. Den digitale karrieren startet imidlertid for over 11 år siden i Finn.no, og i mellomtiden har Hansen også vært innom Siteman som nå er fusjonert inn i selskapet til hans nye arbeidsgiver i Drammen. Bygger opp noe nytt Nettselskapet Siteman i Mjøndalen slo seg nemlig sammen med kommunikasjonsbyrået Godt Sagt kommunikasjon og filmselskapet Catapult i november 2017, og i forrige måned samlet Godt Sagt kreftene i felles og moderne lokaler i Drammens rådgiverstrøk i gågata på Bragernes. Selskapet teller nå 47 ansatte, og omsetningen i 2017 var på 46 millioner kroner med et årsresultatet på to millioner. – Det var ikke så veldig enkelt å forlate den spennende jobben og de flinke kollegaene mine i Oslo, men fristelsen til å være med på den nye og offensive satsingen i Drammen ble for stor. Her får jeg vært med på å bygge opp et fullservicebyrå med en veldig bred kompetanse. Slik jeg ser det, har vi alle muligheter til å kunne konkurrere også mot de beste byråene i Oslo, noe Godt Sagt faktisk allerede gjør på flere områder, sier Hansen, som legger til at det skjer veldig mye annet positivt i Drammen for tiden. – Jeg har veldig troen på både regionen og selskapet. Vi er dessuten et helt selvstendig byrå som samtidig er åpne for å samarbeide med andre, sier den ihuga Mjøndalen-supporteren som i forrige måned også kunne glede seg over å bli tobarnsfar. SEO: Nesten som eiendomsutvikling Godt Sagts nye Head of SEO & Performance Marketing ser på SEO som en form for eiendomsutvikling. – Organisk trafikk på nettet får du fordi er det er fortjent, men det skjer ikke like umiddelbart som betalt trafikk. Det må investeres og det må pleies på sikt. Men dersom dette gjøres på riktig måte så er potensialet for å lykkes, og til å skape en mer varig suksess, til gjengjeld veldig stort, sier han. – Det er jo i hovedsak kundens kunder som bør definere hvilken strategi du velger og dertil hvilke tiltak og kanaler du skal prioritere. Jeg har lært av de flinkeste miljøene i Norge hvordan de jobber best med faglig utvikling i denne disiplinen, og nå ønsker jeg å gjøre det samme i Drammen, forklarer SEO-eksperten, som for øvrig også er medlem av Content Marketing-faggruppen til bransjeforeningen Inma. « Tilbake |
![]() |
MENINGSMÅLING ![]()
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|