![]() |
|
|
Moing skadet i stor kjedekollisjon Av Roy Hansen, 28.01.13 I alt seks biler og ett vogntog var innblandet i en kjedekollisjon på Fv. 283 mellom de to bruene i Krokstadelva i dag tidlig. En mann i 40-årene fra Modum er alvorligst skadet av totalt tre, men skadene skal ikke være livstruende. Det var vogntoget som forårsaket ulykken.
Det var klokken 07.47 i dag tidlig at politiet fikk inn den første meldingen om den store kjedekollisjonen på Fv. 283 mellom den nye og den gamle Mjøndalsbrua i retning Drammen.
Et vogntog med greide ikke å stoppe for trafikken foran i køen inn mot rundkjøringen ved nybrua og hadde så stor fart at han trykket i alt seks biler inn i hverandre. I de to nærmeste bilene, sett i forhold til vogntoget, var det først en moing i 40-årene på vei til jobb i en Hiace. Han ble kjørt til Drammen sykehus i ambulanse, men han skal ikke være livstruende skadet. To andre i bilene foran ble kjørt legevakt for behandling. De skal ikke være alvorlig skadet. Det ble store materielle skader på alle bilene og Viking måtte bruke tomta til en bilforretning på Krokstadelva som mellomlager for å få ryddet veien så raskt som mulig. ![]() Denne Hiacen har sammen med seks andre biler fått så store skader at de bare er å kondemnere. På grunn av mye arbeidstrafikk i retning Drammen var det lange køer og fullstendig kaos denne morgenen. Politiet valgte derfor å stenge veien ved Lerberg og ved nybrua. Trafikken sydfra ble ledet om Gamle Riksvei. Sjåføren av vogntoget er en mann i 30-åra fra Øvre Eiker. Han har i avhør innrømmet at det var han som forårsaket ulykken ved å kjøre inn i den første Hiaceen. Veien var stengt helt fram til klokken 10 i dag på grunn av ulykken. Det var meget slapsete og glatt på strekningen og politiet ville ikke åpne veien før den var brøytet skikkelig. Derfor tok det ekstra lang tid før de åpnet for vanlig trafikk. ![]() Denne personbilen fikk hard medfart i begge sider etter det voldsomme sammenstøtet. Her er politiets egne bilder fra ulykken i dag tidlig ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() « Tilbake |
![]() |
MENINGSMÅLING ![]()
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|