![]() |
|
|
Kulturhovedstaden på ett nettsted Av Redaksjonen, 15.10.10 Satsingen i Kulturhovedstaden Vestfossen har vært vellykket. Gamle og falleferdige fabrikkbygninger er forvandlet til gallerier og utstillingslokaler. Fredag ble en ny milepæl nådd da stedet fikk sitt eget nettsted - www.visitvestfossen.no ![]() Kultursjef Lidia I. Myhre understreker viktigheten av å profilere og markedsføre Kulturhovedstaden Vestfossen som en enhet og er glad at så mange ble med i første omgang. Her er hun sammen med Roy Hansen under lanseringen i Vestfossen i dag. (Foto: Lisa Grimnes) - Vi har lenge savnet en nettløsning som kan fortelle publikum fra fjernt og nært hva som skjer i Vestfossen og som kan synliggjøre helheten av verdiene det ligger i den enorme satsingen som Vestfossen-samfunnet har oppnådd de siste årene, sier kultursjef Lidia I. Myhre. Fredag var hun med på lanseringen av det nye nettstedet www.visitvestfossen.no. 48 kulturinstitusjoner og bedrifter i Vestfossen er så langt med på denne satsingen, men det er et håp om at enda flere blir med etter hvert. - Vi drukner i informasjon på nettet og det gjør det langt fra enkelt å finne fram til de ulike tilbudene Kulturhovedstaden har by på. Derfor er det viktig med en slik nettløsning som gir oppdatert informasjon på en enkel og oversiktlig måte, sier Lidia I. Myhre. Kommunen har inngått et samarbeid med Roy’s Pressetjeneste som tok initiativet til å lage denne nettløsning basert på domenet www.visitvestfossen.no. Som kjent er begrepet «visit» brukt verden over i kombinasjon med stedsnavnet for å markedsføre byer og tettsteder under én paraply. - Vi mener å ha funnet en løsning som er rimelig for den enkelte aktør og bedrift i Vestfossen. I tillegg har vi gått inn med en viss subsidiering av 10 kulturaktører, sier kultursjefen. Visitvestfossen.no er basert på samme dataløsning som Visithokksund.no og Visitmjondalen.no. Den gir en bransjemessig inndeling av alle aktører og firmaer som er med. - Firmaer, næringsaktører og kulturinstitusjoner har her muligheten til å profilere seg som en del av Kulturhovedstaden og dra nytte av den enorme goodwillen som stedet har fått. I tillegg er det omtale av alle arrangement, en egen aktivitetskalender og ikke minst et bildegalleri som viser hva Vestfossen har å by på, sier Roy Hansen i Roy’s Pressetjeneste. « Tilbake |
![]() |
MENINGSMÅLING ![]()
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|