![]() |
|
|
Brukerne i Buskerud mer fornøyde med Nav Av Redaksjonen, 21.05.12 Navs brukerundersøkelse for 2012 viser fremgang for Buskerud på alle områder. I tillegg ligger kontorene her i fylket over landsgjennomsnittet på de fleste områder.
- Dette er svært gledelige resultater for oss i Buskerud. Vi har jobbet hardt og målbevisst for å bli bedre. Det er flott at brukerne våre merker dette, og det inspirerer oss til å fortsette arbeidet med å levere bedre service og tjenester, sier Nav-direktør i Buskerud, Elisabeth Holen.
Gode tall Brukerne har svart på en skala fra 1-6. På spørsmål om de blir møtt med respekt, gir brukerne karakteren 4,51. Det er en oppgang fra 4,19 for ett år siden. På spørsmålet om de får den service de trenger, er karakterene 4,33 i år mot 3,93 i fjor. Bedre kvalitet De siste årene har det vært nedgang i brukertilfredsheten for Nav på de fleste områder. I 2011 endret bildet seg og de fleste fylker fikk en markert fremgang, men ikke Buskerud. Nå ser kontorene endelig resultatet av langsiktig arbeid med bedre kvalitet på oppfølging, veiledning og service til våre brukere, heter det i en pressemelding fra etaten. - Det er verdt å merke seg at det er store brukergrupper som arbeidsledige, sykmeldte og AAP-mottakere som er mest tilfreds i undersøkelsen. Det viser at disse brukerne merker seg at vi nå følger dem opp raskere og med bedre kvalitet enn før, sier Holen. Fakta om undersøkelsen • Undersøkelsen gjennomføres hver vår med samme metode. • Ca. 7.000 har svart totalt. • Ca. 400 i hvert fylke. • Undersøkelsen er gjennomført av Opinion i perioden februar/mars. Hovedresultater for landet Hovedspørsmålene i undersøkelsen viser en klar framgang i andelen fornøyde brukere fra i fjor. Brukertilfredsheten er nå den høyeste siden 2008. Helhetlig service - fra 62,2 prosent til 68,1 prosent. Tillit til Navs arbeid - fra 54,2 prosent til 63,2 prosent. Blir møtt med respekt - fra 70,2 prosent til 74,1 prosent. Veiledning/medvirkning - fra 77,9 prosent til 83,3 prosent. Får informasjon man har behov for - fra 54,3 prosent til 62,3 prosent. Hvor fornøyd er du med den service du har fått hos Nav helhetlig sett? - fra 62,2 prosent til 68,1 prosent. « Tilbake |
![]() |
MENINGSMÅLING ![]()
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|