![]() |
|
|
Hønefoss Fjernvarme tar over Øvre Eiker Fjernvarme Av Roy Hansen, 08.01.13 Det Vardar eide selskapet Hønefoss Fjernvarme tar over 100 prosent av aksjene i Øvre Eiker Fjernvarme. Selskapet vil fortsette med samme navn, men logoen blir tilpasset Vardar-konsernet.
Det var Øvre Eiker Energi as som tok initiativ til salget overfor Vardar. Det etter at selskapet har tapt penger på sin fjernvarmesatsing helt siden starten i 2003.
- Vi har avklart med våre eiere om dette salget og har ikke fått noen negative tilbakemeldinger. Derfor var det greit at vi nå lar Vardar og Hønefoss Fjernvarme ta over selskapet og driften. De har bedre kompetanse enn oss på dette området og har større sjanser for å få dette til på lønnsomt vis, sier adm. dir. i Øvre Eiker Energi, Lars Øivind Andresen til Eikernytt.no. Andresen tror også bedre innkjøpsavtaler på flis vil gjøre at Hønefoss Fjernvarme er bedre egnet til å drifte sentralen i Vestfossen på en mer økonomisk bærekraftig måte. - Alle prognoser for strømprisene framover tilsier en fortatt lav strømregning. Det gjør at vi ville hatt problemer med å konkurrere på pris med fjernvarme. Da mente vi det var bedre at Vardar med større spisskompetanse på området var bedre til å gjøre denne jobben, sier Lars Ø. Andresen. Han legger til at dette salget ikke vil ha noen konsekvenser for kundene og at driften går som vanlig. Vardar Vardar eier fra før 100 prosent av Hønefoss Fjernvarme og ønsker å utnytte kompetanse på drift av fjernvarmeanlegg. Hønefoss Fjernvarme har to varmesentraler i Hønefoss og ca 200 kundeinstallasjoner. - Vi skal jobbe hardt for å optimalisere fjernvarmeanlegget på Vestfossen slik at kundene får et best mulig produkt. Vi har engasjert Jon Skistad til å ha det daglige ettersyn med varmesentralen. Ellers vil vi bruke driftspersonell fra Hønefoss, som har lang erfaring med drift av slike anlegg, og til å regulere kundeinstallasjoner, sier Kjetil Bockmann i Hønefoss Fjernvarme. Selskapet vil ta kontakt med hver enkelt kunde i løpet av de første månedene i 2013 for å hilse på og ha en gjennomgang av kundeforholdet. « Tilbake |
![]() |
MENINGSMÅLING ![]()
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|