![]() |
|
|
Samler Kulturhovedstaden på ett nettsted Av Redaksjonen, 23.06.10 Satsingen i Kulturhovedstaden Vestfossen har vært vellykket. Gamle og falleferdige fabrikkbygninger er forvandlet til gallerier og utstillingslokaler. Men ett problem gjenstår å løse; det er ingen felles markedsføring av hva Vestfossen som sted har å by på. ![]() Kultursjef Lidia I. Myhre understreker viktigheten av å profilere og markedsføre Kulturhovedstaden Vestfossen som en enhet og håper de fleste firmaer og kulturaktører blir med på Visitvestfossen.no. Det problemet har kulturkontoret og kultursjef Lidia I. Myhre nå tenkt å gjøre noe med. - Vi har fått ikke noe mindre enn Kulturhovedstaden Vestfossen. Der det er plass for alle - store og små kunstkulturaktører, idrettsforening som er «på banen» på heltid, en initiativrik og nytenkende skole, handelsstand og næringsliv som vokser, ildsjeler, lag og foreninger, unge og gamle. Og det myldrer av mennesker og aktiviteter. Dette vekker respekt og stolthet, ikke bare for Vestfossen, men for hele kommunen, sier Lidia I. Myhre. - Vi har vært vitner til hvordan satsing på kultur har påvirket et lite sted på veien til å bygge det livskraftige samfunnet. Vi har lenge savnet en nettløsning som kan fortelle publikum fra fjernt og nært hva som skjer i Vestfossen og som kan synliggjøre helheten av verdiene det ligger i den enorme satsingen som Vestfossen-samfunnet har oppnådd de siste årene, sier hun. Oppdatert informasjon på nettet er meget viktig for at enda flere skal finne veien til Vestfossen og de tilbudene som finner her. Kommunen har inngått et samarbeid med Roy’s Pressetjeneste som tok initiativet til å lage en nettløsning basert på domenet www.visitvestfossen.no. Som kjent er begrepet «visit» brukt verden over i kombinasjon med stedsnavnet for å markedsføre byer og tettsteder under én paraply. - Vi mener å ha funnet en løsning som er rimelig for den enkelte aktør og firma i Vestfossen. I tillegg går vi inn med en viss subsidiering av kulturaktører, men vi har ikke ubegrensede midler slik at det blir de 10 første aktørene som melder seg, som får en mindre støtte fra oss, sier kultursjefen. Visitvestfossen.no er basert på samme dataløsning som Visithokksund.no og Visitmjondalen.no. Den gir en bransjemessig inndeling av alle aktører og firmaer som er med. - Firmaer, næringsaktører og kulturinstitusjoner får her muligheten til å profilere seg som en del av Kulturhovedstaden og dra nytte av den enorme goodwillen som stedet har fått. I tillegg blir det omtale av alle arrangement, en egen aktivitetskalender og ikke minst et bildegalleri som viser hva Vestfossen har å by på, sier Roy Hansen i Roy’s Pressetjeneste. « Tilbake |
![]() |
MENINGSMÅLING ![]()
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|