![]() |
|
|
Ny «bursdagsfeiring» for kulturskolen Av Redaksjonen, 08.06.11 Nedre Eiker Kulturskole ble opprettet høsten 1996 og fyller dermed 15 år i 2011. Bursdagen feires med en rekke konserter i år.
Turneen i 2011 har fått navnet Oslo-London-Krokstadelva, og lørdag 11. juni er det igjen klart for konsert med skolens elever i Folkets Hus på Krokstadelva.
Nedre Eiker Kulturskole inviterer til konsert med den verdenskjente trompetvirtuosen Tine Thing Helseth, Barratt Due Barneorkester og Eiker Strykeorkester. Programmet er det samme som ble fremført på turneen i London i mars i år. Eiker Strykeorkester har siden 2008 årlig gjennomført seminarer med Barneorkesteret og barokkspesialist Susie Carpenter-Jacobs fra det verdenskjente orkesteret Orchestra of the age of Enligtenment. Samarbeidet og elevenes innsats har vært så vellykket at alle ble invitert til seminar i London mars i år av dette orkesteret. Det ble gitt konserter i Sjømannskirken og på Guildhall school of Music and drama. Jubileumskonsert med hele kulturskolen Kulturskolens siste offentlige konsert før sommeren fremføres onsdag 15. juni i Folkets Hus i Krokstadelva. Skolens elever spiller solo og ensembler på strykeinstrumenter, treblåseinstrumenter, messinginstrumenter, slagverk og piano. Det blir også innslag med elevene som deltar på kurs i Hip-hop dans. Publikum får høre et program som varierer fra klassisk musikk, via pop og viser til improvisasjon. Eiker Strykeorkester selger kaker og kaffe i pausen. Nedre Eiker Kulturskole Kulturskolens kjernevirksomhet er individuell opplæring i musikkinstrumenter og kunstfag, og undervisning foregår på Folkets Hus i Krokstadelva og på skolene i kommunen. Kulturskolen er også ressurssenter for grunnskolen og fritidskulturlivet. De har utstrakt samarbeid med skolekorpsene i kommunen og alle korpselever får individuell opplæring i kulturskolen. I samarbeid med kulturkontoret har skolen Hip-hop dans og animasjon. « Tilbake |
![]() |
MENINGSMÅLING ![]()
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|