![]() |
|
|
Viken Fiber har Norges beste kundeservice Av Redaksjonen, 27.03.14 Kundene har kåret Viken Fiber og de 14 andre kundesentrene i Altibox til Norges beste på kundeservice. I tillegg vant Altibox kategoriene TV og bredbånd i TNS Gallups årlige undersøkelse. 20.000 personer har blitt spurt om kundebehandlingen de har fått.
? Altibox leverer klart best i to vanskelige kategorier. Utfordringene er store når kundene opplever brudd midt i en Tottenham-kamp, men vi møter dem med kompetanse og høy løsningsgrad. Å skåre best i både TV-signal og bredbånd er ikke annet enn en bragd, skriver TNS Gallup i sin begrunnelse om hvorfor Altibox har den beste kundeservicen uavhengig av kategori.
Viken Fiber har blant annet EB som eiere og selskapet er store i blant annet Nedre Eiker. Norges største kundesentermåling Det er 3. gang kåringen gjennomføres. TNS Gallups årlige kundesentermåling er Norges største i sitt slag. 20.000 personer som har vært i kontakt med et kundesenter har gitt sine svar på hvor god behandling de har fått. Undersøkelsen baserer seg på TNS Gallup sitt panel og gjennomføres i samarbeid med Dolphin. Det deles ut priser innen kategoriene bank, bredbånd, forsikring, reise, energi, telekom og TV-distributør. Altibox vant prisen for Norges beste kundeservice, uavhengig av kategori og kategoriene TV-distributør og bredbånd. Bedre enn bransjen For bredbånd skårer Altibox hele 75 poeng på kundeservice, mens bransjen og markedet har en skår på 66 poeng. For TV-tjenesten skårer selskapet 75 poeng mot bransjens 64 poeng. ? Det er altså en betydelig differanse mellom Altibox og det generelle nivået i begge markeder. Dette ser vi også av tilfredsheten som er betydelig bedre blant Altibox-kunder enn i resten markedet, sier seniorrådgiver Finn Olav Sveinall i TNS Gallup. Kundene ga også tilbakemelding på tilfredshet med selskapene. For bredbånd skårer Altibox 78 poeng i kundetilfredshet mot 64 poeng i markedet og på TV-signaler skårer selskapet 77 poeng, mot markedets 66 poeng. « Tilbake |
![]() |
MENINGSMÅLING ![]()
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|