![]() |
|
|
Etterlyste offensiv holdning for Darbu Av Roy Hansen, 23.06.11 Kampen om å beholde togstoppene på Darbu stasjon trappes opp. I den forbindelse tok Elisabeth Uggen (FrP) saken om pendlerparkering ved stasjonen opp i kommunestyret onsdag. Her etterlyste hun en mer offensiv holdning fra kommuneadministrasjonen. ![]() Elisabeth Uggen vil at eventuelt ubrukte midler fra parkeringen i Knivedalen skal brukes for å få fortgang på pendlerparkeringen ved Darbu stasjon. - Vi er alle opptatt av å beholde togstoppene på Darbu. Jeg er derfor overrasket over at det ikke er mer framdrift – og jeg vil ha en mer offensiv administrasjon i denne saken her, sa Elisabeth Uggen fra talerstolen etter å ha fått svaret fra ordføreren. Hun var gjort kjent med at innbygger Torstein Darbo hadde vært i kontakt med kommunen, og han ønsker å avstå arealer til parkering og bussoppstillingsplass ved Darbu stasjon. Men ifølge Uggen hadde han ikke hørt noe fra kommunen. Hun ville vite hvorfor. - Opparbeidelse av pendlerparkering ved Darbu stasjon er viktig dersom vi ønsker å beholde togstopp der. Vi har bevilget 400.000 kroner og i tillegg fått tilskudd fra Buskerudbyen på 800.000 kroner til pendlerparkering i Knivedalen i Skotselv. Kan noe av disse midlene overføres til Darbu for å få fortgang i det prosjektet, ville hun vite. I svaret fra administrasjonen ble det sagt at pendlerparkeringen i Knivedalen prioriteres i 2011. Seksjon for teknisk infrastruktur er nå i ferd med å sluttføre prosjekteringen av anlegget. Videre ble det opplyst at grunneier er kontaktet for det planlagte anlegget på Darbu. Grunneier er positiv, og det er ingen ting i veien for at eventuelt ubenyttet bevilgning i Knivedalen kan bruks til grunnerverv på Darbu. Søknadsfrist for trafikksikkerhetsmidler til dette anlegget er 1. november. Seksjon for teknisk infrastruktur legger derfor opp til at dette anlegget gjennomføres i 2012. « Tilbake |
![]() |
MENINGSMÅLING ![]()
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|