![]() |
|
|
Gebyrer for flyreisende - SAS best i klassen Av Redaksjonen, 01.09.09 Norsk Familieøkonomi har gjennomført en gebyrtest på flyselskapene. Den viser at du skal holde tunga beint i munnen når en skal kjøpe flybilletter. Konklusjonen på gebyrtesten presenteres i magasinet Norsk Familieøkonomi som er rett rundt hjørnet.
Ryanair var først ute, og stadig flere flyselskap kommer med gebyrer for ulike tjenester som tidligere har vært inkludert. Dette vil igjen kreve at forbrukerne er bevisste når flybillettene skal bestilles. Flybilletten som i utgangspunktet ser billig ut, kan fort bli mange ganger dyrere når hele reisen er bestilt.
Når flyselskapene annonserer med flybilletter til «for godt til å være sant – priser», så stemmer det. Gebyrene florerer, og sluttsummen er ofte høyere enn i flyselskaper der en stort sett slipper gebyrer. I bladets gebyrtest er SAS vinneren, mens hovedkonkurrenten Norwegian er nesten på bunn. Her er resultatene med noen stikkord: SAS: Terningkast 6 - Et eneste gebyr, servicehonorar på 25 kroner, ellers alt inkludert. LUFTHANSA: Terningkast 5 - få gebyrer, men kan ikke velge sete som hos SAS. KLM: Terningkast 5 - få gebyrer, men kan ikke velge sete som hos SAS. NORWEGIAN: Terningkast 3 - mange gebyrer, nå også med kredittkort, og uoversiktlige bagasjebegyr i forhold til hvor du reiser. RYANAIR: Terningkast 2 - svært mange gebyrer, noen rare, som eksempelvis innsjekkingsgebyr. « Tilbake |
![]() |
MENINGSMÅLING ![]()
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|