![]() |
|
|
Selvbetjening på kommunalt nett Av Roy Hansen, 01.09.06 Øvre Eiker kommune ønsker å være tilgjengelig for sine innbyggere 24 timer i døgnet, 7 dager i uka.
Et skritt på denne veien er tilrettelegging av skjermdialoger eller elektroniske søknadsskjemaer på kommunens hjemmeside. Spesielt aktuelt i disse dager er innmelding av førsteklassinger.
Merkantil leder Liva Aronsen sier at Øvre Eiker kommune har deltatt i et utviklingsprosjekt med skjemaprodusenten Sem & Stenersen om å utforme såkalte skjermdialoger. Øvre Eiker er blant de første kommunene i landet som kan tilby denne tjenesten. Kommunen har som målsetting å gjøre tjenestene mer tilgjengelig for kommunens innbyggere og yte bedre service 24 timer i døgnet, 7 dager i uka.
På Øvre Eiker kommunes hjemmeside www.ovre-eiker.kommune.no, under tjenester, vil du finne skjemaer over ulike tjenester du kan søke på. De fleste av disse skjemaene er utformet som en brukervennlig skjermdialog. Ved innsending legges opplysningene, som brukeren selv har skrevet inn, automatisk i det aktuelle fagsystem. Dette medvirker til mindre feilmargin og en mer rasjonell administrasjon i kommunen. Som eksempler på skjermdialoger kan nevnes: Søknad på ledig stilling, søknad om barnehageplass, søknad om opptak i musikk- og kulturskolen, søknad om kulturmidler. Til sammen har Øvre Eiker kommunes hjemmeside nå 14 skjermdialoger. Spesiell aktuell i disse dager er innmelding til 1. klasse i grunnskolen. Denne er lagt lett synlig på kommunens hjemmeside.
Har du behov for å låne PC til å utføre dine tjenester, kan du besøke ”Sammen med” torget i servicesenteret i rådhuset i Hokksund. Åpningstiden er mandag, tirsdag og fredag fra kl. 07.30 til kl. 15.00 og onsdag fra kl. 07.30 til kl.18.00. Her vil du om ønskelig også få nødvendig hjelp.
Skjemaeksempel
« Tilbake |
![]() |
MENINGSMÅLING ![]()
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|