![]() |
|
|
FINN kjøper mer havplast - du må plukke Av Redaksjonen, 04.06.18 I fjor samlet nordmenn inn over 133.000 liter plast fra landets kystlinje - og FINN betalte. Nå gjør markedsplassen det igjen.
I fjor ønsket FINN å lage et marked for noe ingen egentlig vil ha - havplast. I juni 2017 ble det derfor lagt ut en «Ønskes kjøpt-annonse», hvor de oppfordret det norske folk til å samle inn og selge havplast til FINN.
Markedsplassen sendte ut flere tusen sekker ut til folk rundt om i landet, og ba dem fylle dem med havplast. Hvis de leverte sekkene til gjenvinning og sendte et bilde av den, fikk de 100 kroner i betaling for jobben. Interessen var helt enorm, og det hele resulterte i at det norske folk ryddet strender og kyst for over estimert/cirka 133.980 liter med plast, en enorm bragd, heter det i en pressemelding. I likhet med mange frivillige, bedrifter og miljøaktører som jobber aktivt med å samle inn havplast, ønsker FINN nok en gang å rette fokus på dette miljøproblemet i sommer. Oppfordrer alle til å samle havplast I begynnelsen av mai lanserte FINN og Miljøagentene derfor «Oppdrag havplast», en hemmelig aksjon som nesten 5.000 femteklassinger over hele landet nå har meldt seg på, og hvor de i to uker i juni skal samle inn havplast og selge det via FINN. I dag sparker FINN også i gang en ny runde av den opprinnelige Havplast-kampanjen, med en ny «Ønskes kjøpt»-annonse, som oppfordrer alle nordmenn til å delta i havplastinnsamlingen - Vi er imponert over den innsatsen frivillige legger ned i dette arbeidet. Men utfordringen er så omfattende at vi mener det må enda mer til. Så derfor prøver vi å se om vi kan gjøre det populært å kjøpe havplast igjen, sier Kristine Eia Kirkholm, PR- og informasjonsansvarlig i FINN.no. - Tanken er egentlig den samme som pantesystemet: Et økonomisk initiativ kan få flere til å holde Norge rent. Og det ene utelukker jo ikke det andre. Vi så i fjor at dette initiativet fikk enda flere til å jobbe for en god sak, og håper vi kan bidra til det samme i år, sier Kristine. « Tilbake |
![]() |
MENINGSMÅLING ![]()
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|