![]() |
|
|
Øker markedsandeler med nye modeller Av Roy Hansen, 28.10.15 Opel øker igjen sine markedsandeler og fram til 1. oktober var det registrert 2.463 nye Opler i Norge. Nå lanseres en helt nye Astra og Ivar Skretteberg ved Hokksund Auto regner med økt salg.
I går var det forhåndsvisning av den helt nye Opel Astra 1,4 turbu med 150 hestekreter under panseret. Denne modellen kommer i salg fra 11. november, men allerede nå har kjøpere satt seg på liste for å få bilen raskt. Normal leveringstid er tre til fire måneder.
- Vi reiser nå rundt til landets opelforhandlere for å vise den nye bilen og gi de ansatte et innblikk i hva som er i vente. Denne modellen konkurrerer blant annet med VW Golf, men er langt rimeligere med en utsalgspris på 300.000, sier distriktssjef Morten Brurud i Opel Norge. Nydesignet Den nye modellen er designet fra bunnen av. Ifølge Ivar Skretteberg i Hokksund Auto er bilen både lettere og mer romslig inne, til tross for at den er noen få centimetre kortere enn sin forgjenger. Opel er langt fra bestselgerne i det norske bilmarkedet, men har hatt en økning på hele 12,5 prosent hittil i år på privatmarkedet. Også på varebilmarkedet opplever forhandleren en solid vekst. - Vi skal lansere 29 nye modeller i tiden fram til 2020. Vi har allerede sett virkning av Mokka og Corsa, som begge har solgt bra, sier Morten Brurud. Han legger til at de vil komme med en helt nye elektrisk bil i løpet av kort tid. Den nye Astra-modellen har det aller meste en moderne bil trenger. Du kan til og med få innlagt massasje i fører- og passasjersetet. Det er også det siste innen integrert navigasjon og telefoni. Har du i iphone, kan du koble den direkte i bilen og få en rekke funksjoner som gjør at du kan droppe alt som heter tasting mens du kjører. Alt styres via tale. ![]() De ansatte på Hokksund Auto fikk i går en forhåndsvisning av den nye Astra-modellen i sine lokaler av Morten Brurud (t.v.) Også flere kunder kom innom for å se denne nyvinningen med 150 HK under panseret. « Tilbake |
![]() |
MENINGSMÅLING ![]()
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|