![]() |
|
|
Bygdeposten gir seg i Hokksund Av Roy Hansen, 29.09.08 Bygdeposten legger ned sitt lokalkontor i Hokksund og flytter sin nyansatte journalist Kai Hakvåg til hovedkontoret i Vikersund. Men ifølge BP selv betyr ikke dette en mindre satsing på Øvre Eiker.
Bygdeposten etablerte seg i Hokksund i 2001 med Peder Hølland som journalist. Også en annonsekonsulent ble ansatt ved kontoret, men satsingen ga ikke det store oppsvinget avisen hadde sett for seg etter at Fremtiden gikk inn.
Men store lokaler i Hokksund sentrum har avisen betalt uforholdsmessig mye i husleie og andre utgifter relatert til kontoret, og det er disse kostnadene avisen nå vil kutte ut helt. Daglig leder og redaktør Vegard Møller Johnsen sier til egen avis at de ikke har tenkt å gi opp Øvre Eiker som satsingsområde selv om kontoret nå legges ned. Han varsler at avisen vil delta i de ulike arrangementene som er i kommunen på en mer aktiv måte enn tidligere. Stor endringer i avisen Det er ikke bare på den redaksjonelle siden endringene blir synlige. Også avisens kundesenter er på flyttefot - til Ringerikes Blad i Hønefoss. Det frigjør mer plass til annonseavdelingen i Vikersund. Avisen håper ikke flyttingen vil by på for store problemer for kundene sine. Bygdeposten har hatt en kraftig forbedring i både driftsinntekter og resultat det siste året. I 2006 hadde avisen et underskudd etter skatt på 202.000 kroner og en omsetning på 16,3 mill. kroner. I fjor økte omsetningen til 18,4 mill. kroner og resultatet etter skatt var på 817.000 kroner. Fortsatt tøff konkurranse Avismarkedet i Eiker-bygdene er fortsatt preget av tøff konkurranse. Eikerbladet, som også er den del av A-pressen øker både i opplag og antall lesere. Eiker Avis tar mye av annonsemarkedet i egenskap av å være gratisavis med fulldekning, mens Eikernytt.no har befester seg som en rendyrket nettavis med mellom 40.000 og 50.000 besøk i måneden. I tillegg har vi storebror Drammens Tidende, som ikke helt synes å bestemme seg om de skal satse på Eiker-bygdene eller ikke. « Tilbake |
![]() |
MENINGSMÅLING ![]()
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|